Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ťukám na nebeskou bránu

Sedím na ještě vyhřátém písku, ačkoli slunce už zmizelo za obzorem. Přede mnou v moři se nehoupe odraz měsíce, protože ho nejspíš někdo ukrad, ale nebe je obsypané hvězdami. 

Kamínkama skládám střípky svého povědomí do planetární soustavy a snažím se vzpomenout si, co se kolem čeho točí, protože mi na rtech visí 2 páry dětských očí a důvěřivě chytají slova, co ze mě padají. Dva kluci, kterým je dohromady dvanáct let. Sbalila jsem je na aplikaci, která do nočního nebe zakresluje souhvězdí a identifikuje ty tisíce let vzdálené blikající tečky jmény.  Našli jsme Mars i Saturn a plynule přešli na Boha, kterého sice aplikace nezmiňovala, ale na hodinách náboženství se o něm prý dost mluví. A tak tam na bobku těm dvěma mrňousům najednou odpovídám na otázku: a v co věříš ty, teto? V dobro! Věřím v dobro a oni vážně přikyvují, že mi rozumí a mají to taky tak. Pak ještě přihodím víru v anděly, o kterých, jak mě ujistí, už taky slyšeli, ale neviděli je. Já taky ne, říkám jim, ale možná právě sedí za mnou a oni se zvednou a promáchnou malýma rukama vzduch po mém boku. Když se zase uvelebí naproti mně, nabídnu jim možnost, že si ti mí andělé právě povídají s těmi jejich a to je nejdřív srdečně rozesměje a pak se zeptají: o čem teto? O hvězdách asi a o tom, jak nás chrání tady na zemi, odpovím. A taky o Bohu?, zeptá se ten, co ještě nechodí do školy a uvědoměle pokračuje tvrzením, že není jenom jeden Bůh. Jeden po druhém pak ze sebe sypou, co kdy kde slyšeli o tom, jaký ten množstevní Bůh je a kde asi bydlí. Poslouchám je a je mi teplo u srdce. Žmoulám v ruce kamínky svých planet a přeju si, aby děti nikdy nepřestaly věřit, že tam někde v nebi je tajemný Bůh, který je spolu s partou neviditelných andělů ochrání, když jim bude smutno, nebo je bude trápit svět. Pro velký úspěch a dvouhlasnou žádost znovu zapínám aplikaci o noční obloze. Pak se naše tři hlavy zakloní a zíráme nahoru. Zatím co oni soutěží o to, kdo dřív vykřikne název souhvězdí, které se vykreslí na displeji, poděkuju tiše svým nebeským ochráncům za večery jako je tenhle a požádám si, po dlouhé době odmlky, zase jednou o dítě, protože jsem si možná poprvé v životě jistá, že bych to mohla jako máma ustát.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tatiana Vomáčková | pátek 16.9.2016 12:47 | karma článku: 14,66 | přečteno: 301x
  • Další články autora

Tatiana Vomáčková

Báječná stará ženská

Jsou lidé, kteří by si zasloužili medajli za filantropii. Jedna taková adeptka pracuje v podolském plaveckém stadionu, kde vydává zámky na skříňky.

20.9.2016 v 22:46 | Karma: 22,31 | Přečteno: 632x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Chci žít s divným klukem

Když doplavu, sednu si na kraj bazénu a pozoruju plavce. Muže, kteří své svalnaté (vkusně potetované) paže rytmicky vynořují nad hladinu. Je to děsně sexy.

17.9.2016 v 10:00 | Karma: 16,09 | Přečteno: 822x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Miss Beznaděje

Když jsem si před spaním smývala z tváře dnešní den, napadlo mě, jestli kromě Mysu Dobré naděje, leží někde v bažině i Mys Beznaděje?

7.9.2016 v 8:25 | Karma: 10,84 | Přečteno: 272x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Jak udělat mír

Až budu velká, chtěla bych být šťastná. Jsem možná v polovině svého života, dle tělesných dispozic dospělá, mentálně relativně vyspělá a občasně nesmělá. Drzá jako opice, pokorná jak světice.

6.9.2016 v 17:52 | Karma: 11,42 | Přečteno: 364x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Hrdinové všedního dne

Zateklo mi do bytu. Dešťové provazy se na konci března protáhly dírami ve střeše a já chytala kapky vody do ručníku. Zoufale jsem se dívala nahoru na kapající sádrokartonový strop a nevěřila, že se to děje. Jsem praktická holka, ačkoli jsem chvilku chodila v kruzích a dělala, že se nic nedějě a hodně mrkala očima, aby to zmizelo.

22.4.2015 v 22:18 | Karma: 11,49 | Přečteno: 397x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Izrael se bojí, že zabředl do válečného patu. Neví, jak z toho ven

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 626x
Jsem dost podobná komukoli, ke komu se přirovnám a podle otisků prstů jsem jedinečná. Píšu, protože mám ráda slova. www.happygolucky.cz

Seznam rubrik