Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kdyby, kdyby, kdyby...

Kalendářní rok se chýlí ke konci, a tak si trochu bilancuju. Zejména letos, kdy lépe než kdy dřív vidím, jak přelomový může pouhý rok být. Polovinu z dvanácti měsíců jsem strávila na cestě za změnou a druhou polovinu se tu změnu učím aplikovat na denní situace v novém světě na starém kontinentu. Místo kanceláře v centru mám malé studio na periferii, kde pracovní stůl doplnila podložka na cvičení jógy. Před některé bývalé klienty, pro něž jsem snižovala nastřelené rozpočty a smolila obsahy reklamních kampaní, si teď stoupám bosa v teplácích a vyprávím jim příběhy o světě, kde laskavost a porozumění mění stres na uvolnění. Jsem vděčná za jejich důvěru i trpělivost a těší mě, že ačkoli jsem vyměnila staré za nové, oni se mnou zůstali, jako slonové.

Kdybych se nerozhodla skončit s tím, co bylo známé a jisté, neodkryla bych v sobě sílu a víru v to, že člověk může být čímkoli být chce, pokud se s tím probouzí i usíná. Uvědomila jsem si, že všechny ty věci a skutky, které jsem dosud tiše obdivovala, jsou prací lidí, kteří stejně jako já, byli jednou děti, které neuměly mluvit ani chodit. Kdybych zůstala na místě, nepohla bych se ani o píďu a dál bych snila o tom, co bude potom, až to jednou bude jinak. Kdybych nezačala znova, nemohla bych se radovat z malých krůčků, protože v tom, co jsem dělala dřív, se už počítaly jen velké kroky a na malé pokroky se dávno nebral ohled. Kdybych nezačala znova, naplňovala bych očekávání, bez toho, abych sklenici už napůl plnou vyprázdnila a naplnila čerstvou, svěží vodou. Koupu se v tom, do čeho jsem po hlavě skočila a s každým náročnějším tempem doufám, že mě nestrhne spodní proud. Dostala jsem nabídku udělat komerční projekt a přiznávám, že mě svrběly prsty. Nejen proto, že bych za to dostala dobře zaplaceno, ale hlavně proto, že bych dělala něco, co stále umím i po slepu. Vzala jsem si den na rozmyšlenou a ješte ten večer ve sprše věděla, že to nemůžu přijmout, protože bych tím popřela svou dosavadní snahu. Protože jsem zavřela jedny dveře, jiné se mi otevřely a průvan by mohl zabouchnout oboje. Lepší je víra, že nové boty časem zpohodlní. Je to jako když jedete poprvé v autě s někým cizím. Sedíte řádně s nohama u sebe a dlaněmi na kolenou. Po čase, kdy svého spolujezdce poznáváte, můžete uvolnit svůj posed, přehodit nohu přes nohu a rukou sáhnout po ovládání hlasitosti rádia a falešně zpívat. Bála jsem se, že bude tězké ustát status začátečníka bez zkušeností, že moje ego bude zuřivě hájit dosažené mety a metat mi je do cesty v podobě hrdosti, leč nestalo se to a já jsem ucelená nula, která se může stát jedničkou, když neztratí vůli a vesmír jí bude nakloněn. Je možné, že žiju jen jednou, nebo že se příště narodím jako mravenec, který nikdy nespí. Byla by škoda moci snít a nezkusit si ty sny naplnit.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tatiana Vomáčková | pondělí 2.12.2013 18:40 | karma článku: 7,30 | přečteno: 390x
  • Další články autora

Tatiana Vomáčková

Báječná stará ženská

Jsou lidé, kteří by si zasloužili medajli za filantropii. Jedna taková adeptka pracuje v podolském plaveckém stadionu, kde vydává zámky na skříňky.

20.9.2016 v 22:46 | Karma: 22,31 | Přečteno: 632x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Chci žít s divným klukem

Když doplavu, sednu si na kraj bazénu a pozoruju plavce. Muže, kteří své svalnaté (vkusně potetované) paže rytmicky vynořují nad hladinu. Je to děsně sexy.

17.9.2016 v 10:00 | Karma: 16,09 | Přečteno: 822x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Ťukám na nebeskou bránu

Sedím na ještě vyhřátém písku, ačkoli slunce už zmizelo za obzorem. Přede mnou v moři se nehoupe odraz měsíce, protože ho nejspíš někdo ukrad, ale nebe je obsypané hvězdami.

16.9.2016 v 12:47 | Karma: 14,66 | Přečteno: 301x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Miss Beznaděje

Když jsem si před spaním smývala z tváře dnešní den, napadlo mě, jestli kromě Mysu Dobré naděje, leží někde v bažině i Mys Beznaděje?

7.9.2016 v 8:25 | Karma: 10,84 | Přečteno: 272x | Diskuse| Osobní

Tatiana Vomáčková

Jak udělat mír

Až budu velká, chtěla bych být šťastná. Jsem možná v polovině svého života, dle tělesných dispozic dospělá, mentálně relativně vyspělá a občasně nesmělá. Drzá jako opice, pokorná jak světice.

6.9.2016 v 17:52 | Karma: 11,42 | Přečteno: 364x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Izrael se bojí, že zabředl do válečného patu. Neví, jak z toho ven

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 626x
Jsem dost podobná komukoli, ke komu se přirovnám a podle otisků prstů jsem jedinečná. Píšu, protože mám ráda slova. www.happygolucky.cz

Seznam rubrik